måndag 12 januari 2009

Plugg plugg

Idag har vi haft det näst sista seminariet i denna jäkla kursen. Ett till och ett arbete som ska in, sen är det äntligen över! Forskningsmetodik är, för er som undrar, sjukt ointressant och fruktansvärt tråkigt!


Men uppenbarligen går det att ta sig igenom det, beviset kom i fredags då min kära vän Johanna äntligen blev färdig sjuksyrra! Eller, hon hade sin opponering iallafall och det gick så bra och hon var så duktig! Så grattis Johanna (och alla ni andra som blev färdiga nu) och lycka till på det nya jobbet, det kommer gå skitbra!


I lördags var det alltså stor examensfest hemma hos henne. Det var så roligt att träffa alla, och det kändes nästan precis som första året här med alla galna fester (fattar inte att vi orkade festa så mycket...). Två personer saknades dock för den ultimata reunionfesten, men så blir det ju alltid.


Förövrigt har vi varit kattvakt i några dagar. Jag som tycker bättre om hundar trodde inte att det skulle bli så kul, men fy vilken söt katt det var! Jag lovar, det måste vara världens sötaste katt! Det är riktigt tomt nu när han inte är här längre. Titta vilket mysigt pluggsällskap jag hade en dag.




Och när han lite senare, helt ovetandes om att jag såg honom, försökte klättra i en gardin och jag skrek på honom blev han helt förskräkt och gömde sig. Någon som kan gissa var han är? =)

Inga kommentarer: