torsdag 1 maj 2008

1 maj.

Var ett tag sen jag skrev nått här, har inte haft nån ork. Vi får väl se hur ofta det blir i framtiden... Idag är det alltså första maj. När jag var liten så hade vi en tradition varje år på första maj, man gick ut och majade. Detta innebär i princip att man går på picnic, för att fira att våren är här. Jag har alltid tagit för givet att detta var något som de flesta visste vad det var, men tydligen inte. Jag kommer ifrån Halland och där vet de flesta vad det är, och min mormor som var från Värmland brukade maja när hon var liten, men här i Småland vet ingen vad det är, min pojkvän som är från Stockholm har heller aldrig hört talas om det.Konstigt, undrar var det kommer ifrån?
Jaja, tvingade iallafall med mig älsklingen ut i det tråkiga vädret idag, så nu har vi varit och majat! Det blev mysigt trots lite tråkigt väder.

Nu är det dags att laga mat (raggmunk med fläsk mmm!) och sen blir det lyxfällan.

God natt!

Inga kommentarer: